luni, 25 martie 2013

Diferenta dintre bine si rau


  


                                   Diferenta dintre bine si rau


                                           Eu cred in diferente.

                                           Eu cred ca orice gest, oricat de mic, daruit binelui, aduce binele.

                                           E adevarat…Lacomia si indiferenta care distrug o padure nu poate fi oprita de dragostea si daruirea care planteaza un puiet. Un rau otravit de o industrie chimica nu poate fi vindecat printr-o lacrima curata plansa in cursul lui. O armata platita si instruita ca sa ucida nu poate fi oprita de un copil care salveaza fluturi de la inec.

                                          Dar aceste gesturi fac diferenta.

                                          Noi am fost invatati sa traim cu frica micimii noastre, cu teroarea unor instante care ne sunt superioare, cu imposibilitatea fizica, sociala si filosofica de a atinge adevarul si dreptatea. Ca vom zari intotdeauna pe strada ganganii strivite sub pasii indiferentei, ignorantei, cruzimii…

                                           Eu cred in gesturile mici care ne pot salva ca oameni si ca specie. Eu cred in compasiune, dar nu ca intr-o forma de amortizare a suferintei, ci ca o alternativa viabila a societatii omenesti.

                                           Oare de ce pare o utopie gestul simplu, al oricaruia dintre noi si al fiecaruia dintre noi, de a nu infaptui un rau?

                                           Eu cred in diferente, dar nu cred ca existenta ne-a gandit diferiti in bine si rau, in numele unui razboi si a unei suferinte vesnice, ci diferiti in bine, pentru a imbogati armonia si a diversifica emotia pozitiva din aceasta lume.

                                           Eu cred in diferente si am inceput sa le aplic. Si stiu ca atunci cand nu mai cumpar dintr-un magazin un kilogram de carne, abatorul nu va mai primi comanda pentru o noua moarte. Stiu ca unii oameni vor incasa mai putini bani, dar cu totii vom primi mai multa iubire. Si nu de la parinti, de la parteneri, de la copii…

                                          Ci insasi existenta va pregati pentru noi, in iubire, un nou drum.

                                          Nimeni nu e atat de mic, incat sa nu faca diferenta.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu